امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://hayatbakhsh.cloob24.com
0

کاربرد دکمه های ماشین حساب کلید GT (Grand total):با استفاده از این ویژگی کاربر می تواند جمع نتایج چند عمل محاسباتی متوالی را در یک زمان محاسبه نماید. کافیست پس از انجام هر عمل محاسباتی کلید = (مساوی)را فشرده، در انتهای محاسبات با فشردن کلید GT، جمع نتایج تمامی محاسبات قبلی روی نمایشگر ماشین حساب نمایان خواهد شد.

کلید TAX+، TAX-

با استفاده از این قابلیت کاربر با یک بار تنظیم درصد مالیاتی پرداختی خویش در حافظه دستگاه، می تواند در معاملات آتی خویش رقم نهایی فروش به مشتریان را با احتساب مالیات تنها با فشردن کلید TAX محاسبه نماید و از صرف زمان اضافی جهت محاسبه رقم مالیات و اضافه نمودن آن به رقم نهایی فاکتور خود جلوگیری به عمل آورد.

عملکرد کلید MU

زمانی که عددی داریم و می خواهیم درصدی را از عدد سوم دیگری کم کنیم (که باید محاسبه شود)که به عدد موجود دست یابیم:
به طور مثال عدد 100 را داریم، می خواهیم طوری محاسبه کنیم که اگر از مبلغ x (ایکس)به طور مثال 5% کسر شود، مانده 100 شود.

عملکرد کلید CE
بدین صورت است که در صورت درج نادرست یک عدد (خصوصا بین چندین عدد متوالی باشد)می توانید با فشردن این کلید، همان عدد ناصحیح را اصلاح کرده و عملیات را ادامه دهید. خاصیت این کلید وقتی است که تعداد زیادی رقم را به ماشین حساب داده باشید و به منظور جلوگیری از دوباره کاری بخواهید از آن استفاده کنید.

کلید TM
برای وارد کردن ساعت به صورت (ساعت/ دقیقه/ ثانیه)و انجام اعمالی مانند جمع یا تفریق ساعت های مختلف.

برای مثال اگر بخواهید نرخ 25% را تعریف کنید به این تریب وارد می کنیم: 25/ TAX/ SET.
حالا اگر بخواهید این کار خود را لغو کنید، همین کار را با عدد صفر انجام می دهیم یعنی به جای 25، صفر را وارد می کنید و اگر هم خواستید عدد دیگری وارد کنید به همین ترتیب عدد مورد نظر را وارد می کنید. توجه داشته باشید که شما فقط می توانید یک نرخ داشته باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه