امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://hayatbakhsh.cloob24.com
0

ژاپن به عنوان یک کشور زلزله خیز، روشهای بسیاری را برای مقاومت خانه ها در برابر زلزله آزموده است. از نصب آهن ربا در پی ساختمان که به مدد انرژی مغناطیسی، ساختمان را به هنگام زلزله از زمین دورتر کند تا ساختن ساختمانها روی صفحه های متحرک که موجب شود ساختمان به هنگام زلزله با حرکت صفحه حرکت کند و این انعطاف پذیری مانع ویرانی آن شود.

یکی از طرح های اخیری که مهندسین ژاپنی برای مقابله با زلزله ارایه داده اند ساختن خانه ها روی هواست. در واقع چیزی شبیه کیسه هوای داخل خودرو در زیر ساختمان تعبیه می شود که هنگام وقوع زلزله پر از هوا می شود و بین ساختمان و زمین در حال لرزش فاصله ایجاد می کند.برخی خانه ژاپنی به این کیسه هوا مجهز هستند.

در زلزله هایی که در کشور خودمان شاهدش بوده ایم افراد بسیاری فوت کردند اما باعث مرگ آنها خدا یا طبیعت نیست بلکه خود انسان است که خانه اش را روی زمینی که می لرزد می سازد و یا سعی نمی کند که خانه ای ایمن بسازد در حالیکه حتی می تواند ساز و کاری در ساخت خانه لحاظ کند که به هنگام زلزله خانه اش روی هوا قرار گیرد.

حتی پاگودای ژاپنی که قبل از میلاد ساخته شده است همچنان در این کشور زلزله خیز پابرجاست و یکی از علتها جدا بودن طبقات این ساختمان است. از زمان ساخت این پاگودا تا کنون ژاپن بیش از 46 بار زلزله 7 ریشتری و بیشتر به خود دیده است. چنین ترفندی در مشهورترین ساختمان ضدزلزله جهان به کار رفته است با آویزان کردن توپی در ساختمان که شوک لرزه ای را بگیرد.

ژاپنی ها زلزله را به بخشی از طبیعت زندگی خود تبدیل کرده اند که با آن زندگی می کنند بدون اینکه از آن صدمه ببینند. ژاپن که اکنون پیشتاز مهندسی زلزله در دنیاست زلزله ای را پشت سر گذاشته که 3 چهارم توکیو را با خاک یکسان کرده بود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه